Изложба: ПУСТОЛОВИНА
Самостална изложба Давора Дукића организује се као реализација награда које је уметник добио као излагач на 29. Меморијалу Надежде Петровић (2018). Дукић је тада био двоструки лауреат – жири му је доделио Награду Уметничке галерије „Надежда Петровић“, а захваљујући гласовима посетилаца изложбе, добитник је Награде публике.
Давор Дукић се бави савременом скулптуром и налази се међу ауторима који својим уметничким радом и изложбеном делатношћу богате савремену ликовну сцену. На изложби се представља са делима из најновије продукције међу којима су монументалне скулптуре и ситна пластика којим у једном делу обрађује теме везане за детињство и одрастање преиспитујући поглед на уметничко стваралаштво, а у другом се бави уметничком материјализацијом основних градивних елемената – земље, воде, ваздуха и ватре.
Извод из текста историчарке уметности Ане Ереш:
„(…) Ако бисмо се ослонили на конвенционалну терминологију историје уметности, рекло би се да је скулпторски рад Давора Дукића утемељен у реторици фигурације и формалном језику реализма. Његови уметнички објекти су изведени минуциозним и прецизним поступком који је заснован на добром познавању скулпторске дисциплине и њене историје; руком вајара који негује техничку вештину и има истанчан однос према понашању материјала. Може се рећи и да Дукић ствара зачудно стварне или необично веродостојне скулпторске репрезентације тела људи и животиња, као и предмета из њиховог свакодневног и непосредног, аналогног окружења. Он у скулптури изводи портрете и фигуре дечака, њихових играчака, коња, паса, као и (знатно ређе) фигуре одраслих, појединачно или у групама, те њихове увеличане телесне фрагменте (прсти, руке). Ефекат стварног који Дукић у својим скулптурама постиже добија вишеструко значење у садашњем времену које карактерише фундаментално измењен однос према материјалности живог (људског и животињског) тела, али и неживих ствари које са живим организмима творе нашу стварност. Галопирајућа дигитална трансформација свакодневице, као и све активнија употреба дигиталних алата и вештачке интелигенције за производњу нових или измењених реалности – посебно када говоримо о односу живота и уметности – творе важан контекст са којим се овај скулптор суочава. (…)
У фокусу Дукићевог скулпторског интересовања су, уопштено речено, теме везане за детињство и одрастање које уметник црпе из сопственог искуства. Свој однос према уметности Дукић, као отац два дечака, изнова открива кроз имагинацију која је карактеристична за дечје поимање непосредног окружења и откривање света кроз игру. Важно је истаћи да детињство у овом процесу не треба разумети као израз инфантилног, већ као неспутано животно искуство одрастања које фундаментално одређује човеков однос према свету – као маштовито испитивање окружења које води ка различитим спознајним процесима. Сучељавајући се са безбрижношћу и фрагилношћу одрастања своје деце, одакле преузима ситуације које ангажује за наративни или тематски претекст за своје скулптуре, Дукић се суочава не само са одговорношћу улоге родитеља у одрастању деце, већ преиспитује и сопствено бављење уметношћу из измењене перспективе одрастања које се одвија пред његовим очима и у коме (директно или посредно) учествује. Он дечју игру и откривање/спознају света, које се кроз игру одвија, присваја као методологију за скулпторску праксу, изнова откривајући скулптуру кроз игру, односно учећи од деце. (…) Дукић поступцима монументализације и смањивања пропорција фигура у скулптури испитује режиме перцепције који опонашају дечји однос према величини и пропорцијама, и тиме пропитује перспективне навике одраслих. Он истовремено дестабилизује перцептивна очекивања посматрача, уводећи их у специфичан амбијент поигравања кроз скулптуру у простору изложбе. (…)“
Биографија
Рођен је 1979. године у Карловцу (Хрватска). Живи и ради у Београду.
Дипломирао на Вајарском одсеку Факултета ликовних уметности у Београд (2002). На истом факултету завршио магистарске и докторске студије (2004. и 2017). Године 2002. похађао European Summer School, Faculty of Arts of March Bloch University and Apollonia, Strasbourg. Од 2020. ради као доцент на Вајарском одсеку Факултета ликовних уметности у Београду.
Изабране награде:
- Друга награда на конкурсу за израду идејног решења споменика деспоту Ђурђу Бранковићу у Смедереву, Центар за културу Смедерево
- Награда Уметничке галерије „Надежда Петровић“ и Награда публике на29.Меморијалу Надежде Петровић, Чачак
- Изабрано идејно решење барељефа портрета Миодрага Б. Протића, Музеј савремене уметности, Београд
- Прва награда конкурса за спомен обележје посвећено Милошу Обреновићу, општина Пожега
Друга награда на конкурсу за израду спомен обележја настрадалим у камиону Душегупка, општина Савски венац
- Награда 38. Херцегновског зимског салона
Самосталне изложбе:
- “Симулације”, Галерија “Звоно”, Београд
- “Одрастање“, Галерија “Звоно”, Београд
“Одрастање“, КЦ Пожега, Пожега
- “Two Better than One“, Галерија ДКСГ, Београд
- “Пластична анатомија“, Галерија “Звоно”, Београд
- “Идоли и играчке“, Галерија Дома омладине, Београд
- “Водич кроз Београд”, Галерија „Стубови културе“, Београд
Групне изложбе:
Од 1999. године до данас излагао на преко 20 групних изложби у Србији (Београд, Смедерево, Нови Сад, Панчево, Бор, Опово, Вршац), у региону (Загреб, Битољ, Херцег Нови) и Европи (Штутгард, Тревизо, Кијев, Темишвар, Амстердам, Стразбур).
Реализовани радови у јавном простору:
- Споменик погинулим припадницима МУП-а, Нови Београд
- Споменик кнезу Милошу Обреновићу, Пожега
- Биста Борислава Пекића, Београд
- Биста Ђорђа Предина Баџе, Бечеј
- Биста Луиа Бартоa, (Louis Barthou) француска амбасада у Београду
- Споменик Бобу Марлију, Банатски Соколац